10 maja wykonawca włoska firma Astaldi zakończyła prace przy budowie odcinka z trzema stacjami metra II linii: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka.
Już 8 maja, w środę pojawiły się pierwsze wpisy w dziennikach budowy w dziennikach budowy stacji C17 Targówek Mieszkaniowy i wentylatorni szlakowej V18 pojawiły się wpisy o gotowości wykonawcy do odbiory końcowego. Pozostałe wpisy zostały dokonane 10 bm.
Część odbiorów – m.in. prowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną czy Państwową Straż Pożarną – została przeprowadzona pod koniec budowy. Zawiadomienie o zakończeniu prac zostało złożone również do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Dzięki temu możliwe było rozpoczęcie procedury dopuszczenia do użytkowania.
Ten odcinek metra ma długość 3,12 km. Wykonawca przekazał komplet dokumentacji, dzięki czemu Metro Warszawskie będące inwestorem zastępczym inwestycji może przystąpić do odbiorów końcowych. To miejski proces przejęcia nowo wybudowanych tuneli i stacji od wykonawcy, toczący się niezależnie od odbiorów prowadzonych przez służby państwowe. Budowa wschodniego odcinka M2 od torów za stacją Dworzec Wileński do komory odstawczej za stacją Trocka trwała blisko 38 miesięcy. Kwota kontraktu to 1 066 741 483,79 zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
– Oceniam, że odbiory potrwają trzy miesiące, a zatem w sierpniu 2019 roku II linia metra wydłuży się o trzy stacje. Więcej osób skorzysta z metra. – powiedział Andrzej Rogiński, prezes stowarzyszenia Społeczny Komitet Budowy Metra – Bardzo nas cieszy, że wysiłek włożony w namówienie władz do rozpoczęcia budowy metra w Warszawie, wieloletnia walka o finansowanie tej inwestycji przynosi efekty. W latach osiemdziesiątych XX wieku zabiegaliśmy o metro. Potem były lata walki o finansowanie. Dzisiaj nie musimy już namawiać władz do realizacji tej inwestycji. Podczas kampanii wyborczej na urząd Prezydenta Warszawy w 2018 roku kandydaci prześcigali się w deklaracjach dotyczących rozwoju metra.
Fot. UM St.Warszawy