Od piątku, 29 listopada, tramwajarze budujący nowy odcinek torowiska otworzą przejazd między Wiśniową a Puławską. Rozpoczną się prace na skrzyżowaniu z aleją Niepodległości.
Od strony Puławskiej
Nowe torowisko powstaje na Rakowieckiej, między Puławską a aleją Niepodległości. Gotowe są już rozjazdy na skrzyżowaniu z Puławską. Kończą się też główne prace między Puławską a Sandomierską, gdzie na sporym odcinku położone są już szyny. Na pozostałym fragmencie ulicy Rakowieckiej trwa przebudowa podziemnych instalacji.
Od piątku, 29 listopada, od godziny 22:00 kierowcy jadący ze Śródmieścia odzyskają skręt w prawo, w Rakowiecką. Na Rakowieckiej, pomiędzy Puławską a Wiśniową, będą dwa kierunki ruchu. Kierowcy pojadą po jednym pasie w każdą stronę, a na Puławską wyjadą tylko w prawo.
Od strony al. Niepodległości
Od niedzieli, 1 grudnia, od godziny 22:00 ulica Rakowiecka zostanie zamknięta – pomiędzy aleją Niepodległości a ulicą Kazimierzowską. Odcinek od Kazimierzowskiej do Wiśniowej zostanie zwężony. Będzie tu po jednym pasie w każdą stronę. Zamknięty fragment Rakowieckiej będzie można ominąć aleją Niepodległości – do Stefana Batorego lub Madalińskiego. Trasy autobusów pozostaną bez zmian. Dojazd do posesji zlokalizowanych wzdłuż zamkniętego odcinka będzie od strony ulicy Wiśniowej. Mieszkańcy przejadą przez plac budowy.
Zamknięcie Rakowieckiej przy alei Niepodległości umożliwi rozpoczęcie robót na odcinku do ulicy Kazimierzowskiej. Prace związane z budową węzła rozjazdowego, które wymuszą większe zmiany organizacji ruchu w alei Niepodległości, planowane są na wiosnę. W pierwszej kolejności zamknięta zostanie wtedy jezdnia w stronę centrum.
Historia tramwaju na Rakowieckiej
Trakcja tramwajowa została uruchomiona 2 października 1927 r. na odcinku ul. Rakowieckiej od ul. Puławskiej do nowej pętli „Kielecka’. W wyniku bombardowania przez Niemców 8 września 1939 r. zawieszono kursowanie tramwajów. Przywrócono je 31 marca 1940 r. Działania wojenne podczas powstania warszawskiego spowodowały unieruchomienie transportu publicznego w Warszawie.
22 stycznia 1946 r. kursowanie tramwajów ulica Rakowiecka zostało wznowione. Jednocześnie torowisko zostało przebudowane do rozstawu szyn 1435 mm. Poprzednio obowiązywał rozstaw rosyjski.
1 września 1967 r. linia tramwajowa na odcinku do ul. Puławskiej do al. Niepodległości została zamknięta. Torowisko zostało rozebrane w 1969 r.
Ale jednocześnie została uruchomiona linia tramwajowa od pętli „Kielecka” do ul. K. Chodkiewicza i dalej aż do skrzyżowania ulic W. Komarowa i J.P. Woronicza.
Oprac. na podstawie informacji Urzędu m.st. Warszawy i Wikipedii