23 października 2012 r. złożyłem pismo do SMB Imielin zawierające wniosek mieszkańców o stworzenie nowych miejsc parkingowych, które miały być zlokalizowane na obrzeżach enklawy Miklaszewskiego. Wniosek ten przedstawiał propozycje ich rozmieszczenia.
Wskazana data nie jest tu bez znaczenia, gdyż pokazuje ile czasu trwa załatwienie sprawy od chwili przedstawienia pomysłu do jego realizacji, a więc zakończenia prac budowlanych. Aby nie trzymać Państwa w niepewności zdradzę już tajemnicę, że ostatni etap prac budowlanych został zakończony w maju bieżącego roku.
W międzyczasie jednak dużo się wydarzyło, Spółdzielnia wybudowała nowe miejsca parkingowe powiększając istniejące parkingi wzdłuż ulicy Indiry Gandhi na wysokości bloków Marco Polo 1 i 4 (ok. 20 nowych miejsc).
W grudniu 2015 roku, zgodnie z przedstawionym przez mieszkańców wnioskiem powstało 10 nowych miejsc parkingowych na wysokości bloku Miklaszewskiego 14A, a dopiero w maju br. powstało następne 9 nowych miejsc w wyniku przedłużenia istniejącego parkingu od bloku Amundsena 4 w stronę Amundsena 1. Jak widać trochę długo to trwało, ale w rezultacie udało się osiągnąć cel. W efekcie dużo dobrego udało się nam nie tylko zaproponować SMB Imielin ale i wspólnie zrealizować.
Powyższe pokazuje, że warto podejmować mądre inicjatywy i współpracować, jeśli dobre dla mieszkańców rozwiązania mogą się w niedalekiej przyszłości zrealizować J
Wszystkie nowe miejsca powstały na zewnątrz enklawy, tak aby wewnątrz osiedla zachować spokój, ale przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców, w tym w szczególności osób starszych i dzieci. Ostatnie zdanie stanowiło główny postulat mieszkańców enklawy Miklaszewskiego, którzy w akcji „STOP ZWIĘKSZANIU RUCHU SAMOCHODOWEGO WEWNĄTRZ OSIEDLI” zaprotestowali przeciwko dalszej ekspansji samochodów w głąb osiedla, która została zaproponowana przez SMB Imielin podczas przebudowy wewnętrznych uliczek.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że jako mieszkańcy enklawy Miklaszewskiego we wspomnianym powyżej wniosku wnioskowaliśmy również o utworzenie nowych miejsc parkingowych wzdłuż ul. Dereniowej. Proponowaliśmy, aby zlokalizować nowe miejsca między drzewami w tzw. jodełkę, pomysł ten jednak upadł ze względu na zbyt duże koszty jego wykonania. W międzyczasie pojawił się tańszy projekt z Budżetu Partycypacyjnego, który zakładał zwężenie ulicy do jednego pasa w każdą stronę, zlokalizowanie miejsc parkingowych równolegle do jezdni oraz wytyczenie pasów rowerowych, choć to ostatnie wzbudziło kontrowersje wśród mieszkańców. Ostatecznie projekt Budżetu Partycypacyjnego został zrealizowany, choć w mojej ocenie brakuje w nim kontynuacji pasów przy dojeździe do ulicy Indiry Gandhi czy Płaskowickiej, o czym już wielokrotnie pisałem na fanpage Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa, Ursynów to LUBIĘ oraz na ursynowskich forach internetowych. Muszę dodatkowo podkreślić, że osobiście nie jestem zwolennikiem wpuszczania ruchu rowerowego na jezdnie jeśli w pobliżu jest możliwość poprowadzenia ścieżki rowerowej, a w przypadku ulicy Dereniowej taka możliwość istniała. Mało komfortowym wydaje się też bezpośrednie wdychanie spalin przez rowerzystę z jadącego przed nim samochodu. Niemniej jednak trzeba przyznać że 120 nowych miejsc parkingowych w wyniku tej modernizacji powstało. Temat ten będzie z pewnością jeszcze nie raz omawiany przez nową Radę Dzielnicy, do której również ja zamierzam kandydować.
Kontynuując wątek Rady Dzielnicy oraz miejsc postojowych chcę Państwa z przyjemnością poinformować, że wspólnie z Piotrem Wajszczukiem, radnym Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa nie tylko wnioskowaliśmy, ale i doprowadziliśmy do stworzenia miejsc K + R (Kiss & Ride) przed Szkołą Podstawową nr 310 im. Michała Byliny. Jest to pilotaż. Jeśli się sprawdzi, to takie miejsca powstaną pod wszystkimi ursynowskimi szkołami podstawowymi, przy których będzie możliwe ich wybudowanie.
Także, dzięki złożonej wspólne z radnym z IMU interpelacji, ale przede wszystkim dzięki wytrwałości i konsekwencji w działaniu Rady Rodziców SP 310, do wspólnego sukcesu wszystkich mieszkańców Imielina możemy dopisać fakt, iż udało się po wielu latach starań doprowadzić do zamontowania sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na wysokości szkoły.
Wracając jeszcze do tematu parkingów warto podkreślić, że w wielu miejscach na Ursynowie już od lat funkcjonują parkingi piętrowe – czy pojawią się również w najbliższym czasie na Imielinie? Na pewno warto rozważyć takie rozwiązanie zarówno na Imielinie jak i na Wyżynach (np. na zewnątrz enklawy Kazury), gdzie budowa Południowej Obwodnicy Warszawy zabrała mieszkańcom naprawdę znaczną ilość miejsc parkingowych. Wszystko jednak zależy od nas samych, czy będziemy chodzić na walne zebrania, czy pójdziemy na wybory samorządowe i wybierzemy kandydata dojrzałego, aktywnego, dobrze nas reprezentującego a przede wszystkim umiejącego współpracować z innymi w imię szeroko pojętego dobra swoich sąsiadów, mieszkańców Ursynowa.
Drodzy mieszkańcy, to tylko mały wycinek mojej lokalnej aktywności, ale korzystając z możliwości napisania kilku słów w gazecie zachęcam Was serdecznie do śledzenia strony na facebooku Ursynów to LUBIĘ, przyłączenia się do akcji społecznych, które wspólnie z częścią z Was już organizujemy i promujemy.
Zwracam się do Was również z życzliwą prośbą o wsparcie moich działań jako aktywnego społecznika w postaci oddania na mnie głosu w nadchodzących wyborach do Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy. Będę startował z listy mieszkańców Ursynowa, którzy udowodnili że potrafią wspólne współpracować na rzecz swojej małej ojczyzny.
Maciej Mackiewicz – kandydat na radnego (X) członek Zarządu Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa