sobota, 5 października

Kolejowa linia obwodowa – w październiku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Marcin Kalicki

Remont kolejowej linii obwodowej na trasie od Dworca Zachodniego do stacji Warszawa Gdańska powoli dobiega końca. Pociągi na tą trasę mają wrócić już za półtora miesiąca. Jest to bardzo dobra informacja dla mieszkańców, którzy ten środek komunikacji wybierali, jako docelowy w codziennych przejazdach po mieście stołecznym.

W kilkanaście dni temu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadziła testy obciążenia. To jeden z ostatnich etapów inwestycji.

– W połowie sierpnia odbyły się kolejne próby, tym razem dynamiczne, wiaduktów na linii obwodowej w Warszawie. Po obiektach na Obozowej, Zawiszy, Kasprzaka i Wolskiej przejeżdżała lokomotywa z różną prędkością: od 10 do 80 km/h. Wówczas specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry obiektów i ich zachowanie. Potwierdzone zostały założenia, że wiadukty są przystosowane do obsługi cięższych składów, nacisk na oś 22,5 tony, poruszających się z większą niż przed modernizacją prędkością rozkładową – było 40 km/h – będzie 80 km/h – powiedział Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Na linii obwodowej kończą się już zasadnicze prace. Nad nowymi torami rozwieszona została nowa sieć trakcyjna. Tory są wyregulowane. Na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8 peronie stacji Warszawa Zachodniej trwają prace wykończeniowe i porządkowe. W połowie sierpnia rozpoczną się odbiory techniczne nowej infrastruktury, pozyskiwanie zgód administracyjnych – mówi przedstawiciel kolejarzy.

W ramach inwestycji powstały dwa nowe przystanki: Powązki umiejscowione przy ul. Powązkowskiej oraz Koło zlokalizowane przy ul. Obozowej. Dotychczasowy przystanek Koło, który znajdował się przy ul. Górczewskiej zmieni nazwę na Młynów. Nazwa ta pozwoli ujednolicić w tym miejscu przystanki komunikacji zbiorowej. W przyszłym roku w pobliżu powstanie stacja metra. Pasażerowie podróżujący PKP będą mieli możliwość w bardzo łatwy sposób przedostać się do podziemnej kolejki, aby następnie w kilka minut dotrzeć do centrum miasta. Modernizacja linii kolejowej to także budowa nowych wiaduktów czy wymiana sieci trakcyjnej. – Bardzo się cieszę, że niedługo wrócą pociągi na mojej trasie. Codziennie jeździłem z Pragi do Dworca Zachodniego, gdzie pracuję. To dla mnie najszybsza forma przedostania się z prawobrzeżnej Warszawy na Ochotę. Podróż skróci mi się przynajmniej o 20 minut – zakomunikował Ryszard Wojciechowski.

Jak zapowiadają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych pasażerowie pojadą pociągami pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią od 20 października.

Udostępnij

About Author