W niedzielę, 16 września, warszawiacy mieli niepowtarzalną okazję z bliska zobaczyć potężne maszyny, które przez blisko 250 dni pracowały pod ziemią, budując kolejny odcinek II linii metra. Choć całe tarcze TBM mają niemal 100 m długości, to ich zasadniczą częścią są głowice skrawające. To właśnie głowice, które „kroją” grunt, można było obejrzeć podczas dnia otwartego.
– Tarcze są już na powierzchni, a to oznacza, że prace przy budowie tuneli drugiej linii metra na Woli są już w całości zakończone. TBM Krystyna i Maria, które wybudowały po ponad 2,5 kilometra podziemnych korytarzy czeka teraz zasłużony odpoczynek i przegląd – być może będą jeszcze drążyć tunele w stolicy. Na budowie natomiast rozpoczyna się etap układania torowiska i wszystkich niezbędnych instalacji. Dalej są już tylko prace wykończeniowe – powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, która wraz z warszawiakami przyszła na dzień otwarty na placu budowy przy ul. Kasprzaka.